Lordoz Tedavisi

Lordoz nedir, Lordoz Düzleşmesi, Lordoz Tedavisi

Tersine bir eğrilmedir. Omurga ileriye doğru eğrilir, görüntüsü mide ileride, baş geride şeklindedir. Hamile kadınlar, lordozla, rahimdeki çocuğun sebep olduğu fazla ağırlığı dengelemeye çalışırken omurgalarını eğerler. William Shakespeare bu durum için "hamileliğin gururu" derdi.
Lordoz ve kifozun, bir ölçüye kadar ortaya çıkması doğaldır. Bel ağrılarına neden olabilecek bir omurga eğriliğidir.Lordoz, omurganın kıvrımının artmasıdır.
Omurganın üç tür kıvrımı vardır:
Kifotik kıvrımlar, torakik (kaburga seviyesindeki) omurganın dışa doğru kıvrımıdır.
Lordotik kıvrımlar lumbar (hemen kaba etlerin üstündeki) omurganın içe doğru kıvrımıdır.
Skolyotik kıvrım omurganın yanlamasına kıvrımıdır ve her zaman anormaldir.
Hem kifotik hem de lordotik kıvrımlanman bir dereceye kadar normaldır. Aşırı kifotik kıvrım omuzların yuvarlaklaşmasına veya kamburlaşmasına neden olur (Scheuermann hastalığı).
Aşırı lordotik kıvrılmaya çökük omurga (lordoz) adı verilir. Lordoz, kaba etleri daha çıkıntılı gösterir. Belirgin lordozu olan çocuklarda, sırt üstü sert bir zemine yattıklarında sırtlarının altında belirgin bir boşluk olacaktır. Eğer lordotik kıvrım esnekse (çocuk ileri eğildiğinde kıvrım kendini ters çeviriyorsa genelde endişe konusu değildir. Kıvrım hareket etmiyorsa tıbbi değerlendirme ve tedavi gerekir.

Lordoz ve Pilates

Omurgası konveks şekilde eğimli olan biri, öyle olmasa da göbekli gibi görünür!
Mükemmel fiziğe sahip olmak için düzenli egzersiz yapmak ve dengeli beslenmek yeterli değil! Aynı zamanda duruşumuza çok dikkat etmemiz gerekmektedir. Omurganın eğimli olması, hem genel görünümünü etkiler hem de iskeletin sakatlanmasına sebep olur… Bir duruş bozukluğu olarak bilinen lordoz, beldeki normal çukurluğun artması ile oluşuyor. Karın, sırt, kalça kasları ve bağlarındaki dengesizlikler, bel çukurunu arttırıyor. Lordozdan şikâyet eden birinin karın ve üst arka bacak kasları zayıf olurken, alt sırt kasları kısa ve güçlü oluyor.Sağlıklı bir duruşta, vücudun normal eğriliğinin korunması, eklemlere uygulanan kuvvetlerin dengeli dağılması ve iskelet sisteminin üstünde baskı olmaması gerekir. “Göğüs dik durmalı, bel ve boyundaki çukurlar normalden fazla veya az olmamalı. Başın duruşu ileri ya da geri eğrilik yapmamalı, kulaklar ise omuz hizasında olmalı.” Lordozu düzeltmek için öncelikle karın ve kalça kaslarını güçlendirmek gerekiyor. Sırtüstü uygulanan pilates egzersizleriyle lordozlu birine bel omurga eğimiyle alakalı olumlu sonuçlar sağlanabilmektedir.“Half Curl, Hundred, Obliques, Hip Rolls veya Shoulder Bridge gibi pilates egzersizleri, lordozun düzeltilmesinde oldukça etkili.”
Lordozu düzeltmek için özel dersler verilmektedir. Bu sorunla gelen kişiye Statik ve Dinamik Postür Analizi uygulanıp, ardından bireye özel program hazırlanarak egzersizlere başlanıyor.
Bazı kadınlarda hamilelikten sonra meydana çıkan lordozu, gebeyken uygulanan prenatal pilates yaparak engellemek mümkün. Gebelikte bel çukurluğu artıyor. Ayrıca karın kaslarında güçsüzlük ve aşırı kilo lomber lordozu tetikliyor. Lomber lordozun en mühim sonucu ise bel ve bacak ağrıları. Pre-natal pilates (hamile pilatesi) önerilmektedir. “Hamilelik kadın vücudunda fizyolojik değişiklikler yaratır. Fitness çalışmalarından öte, özellikle pilates egzersiz programı, bireyin hormonsal değişikliğine göre modifiye edilerek, uzman ellerde çok iyi sonuçlar verir. Egzersizler, doktor müsaadesi ile özel eğitmenler gözetiminde uygulanmalı!” Doğum sonrasında ise, pilates egzersizlerine dört–altı hafta sonra başlanabilmektedir. Hem daha biçimli bir vücuda sahip olmak hem de duruşundaki kusurları düzeltmek için pilates egzersizlerinden faydalanabilirsiniz.
Unutmamalıdır ki düzenli yapılan pilates sayesinde daha kısa bir zaman diliminde çok daha fazla kas grubunu çalıştırabilir ve yağlardan kurtulup kasları geliştirebilirsiniz.

Postür nedir?

Postür, vücudun her kısmının kendisine bitişik segmente ve bütün vucuda oranla en uygun pozisyonda yerleştirilmesidir. Kişinin okurken, yürürken veya ayakta vücuduna ve iskelet sistemine verdiği şekli anlatır. Vücudun her hareketinde eklemlerin aldığı pozisyonların birleşimi de postür olarak tanımlanmaktadır. Vücut kas aktivitesi sırasında bağların desteği ile stabilite sağlamak veya bir harekete hareket vermek için bir çok kasın uyumlu çalışması sonucunda düzgün bir duruş sağlanır.

Lordoz nedir, sebepleri nelerdir?

Lordoz, belde ki normal çukurluğun artmasıdır, sebebi ise karın, sırt, kalça kasları ve bağlarındaki dengesizlikler ve güç kayıpları bel çukurluğunu arttırır. Ayrıca karın kaslarında gevşeklik, aşırı kilo lordozu arttırmaktadır. Lordozun en önemli belirtisi ve sonucu ise bel ve bacak ağrılarıdır.

Siyatik Nedir, Siyatik Tedavisi, Siyatik Ağrıları

Siyatik sık sık, belden veya kalçadan aşağıya, bacağa doğru inen her tür ağrı ve sızılar için kullanılan bir terimdir. Eskiden, kalça sinirinin iltihaplanmasından ileri geldiği kabul edilirdi. Oysa günümüzde, bu sinirin geçtiği yollarda, üstüne yapılan herhangi bir baskı veya çoğu kez disk kayması gibi bir tahrik, bu hastalığın en muhtemel ve yaygın nedeni kabul edilir. Kalça siniri vücudun en büyük sinindir. Kol ve bacakların büyük bölümüne hizmet eder. Bu bakımdan gerçek siyatik, tıpta en tatsız ağrılardan biri olma niteliğindedir. Ancak çoğu kez siyatik dediğimiz ağrı, yukarda belirtilen sinire baskı yapmadan, bel omurlarından aşağıya bacaklara inen bir ağrıdır. Birçok nedenleri arasında, bel disklerinin hasara uğraması, bel omurlarının bozulması en tanınmışlarıdır. Sırt esnek olduğunda lordoz genelde tedavi edilmemekte ilerlemez ve sorunlara neden olmamaktadır.

Tıbbi tedavi

Çocuğunuzun aşırı abartılı bir duruşu veya sırtında kamburu varsa sağlık uzmanınızla görüşün. Tıbbi bir sorun olup olmadığını tespit etmek için durum değerlendirilmelidir. Bazı vakalarda, özellikle kıvrım “sabit” (bükülmez) görünüyorsa aşağıdaki veya başka tanı testleri önerilir:
Lumbrosakral omurga röntgeni
Omurga röntgeni
Duruma neden olduğundan şüphelenilen diğer rahatsızlıkları elemek için başka testler

Lordoz ve Pilates Egzersizleri

Belinizdeki mevcut bel çukurluğunu yani fazla ve artmış olan lordozu düzeltmek için ;
1- Bel kaslarınızı güçlendirmek , egzersizleri yapmak ve
2- Fizik tedavi görmek gerekmektedir.
Bunun ameliyatı yoktur. Yegane tedavisi egzersiz yapmak ve iyi bir fizik tedavi görmektir. Başka tedavi şekli yoktur.
Egzersiz için hareketlere, verilen sırayla, yavaş ve dikkatle özel eğitmenle başlayabilirsiniz. Özellikle başlangıçta aşırılığa kaçmamak önerilmektedir. Egzersizden sonra hafif ve birkaç dakika süren rahatsızlık önemsizdir; rahatsızlık şiddetli olursa ve 15 - 20 dakikadan fazla sürerse doktorunuza danışmadan devam etmemelisiniz. Egzersizleri sert zeminde uygulayarak daha etkili sonuç elde edilmektedir.Sizi rahatlatırsa ensenizin altına ufak bir yastık koyabilirsiniz. Egzersizlere başlamadan önce dilerseniz uygulanabilecek sıcak tedavisi ile adalelerinizin gevşemesine yardımcı olabilirsiniz.
Tekrarlar ve hareketler arasında vücudunuzun tam gevşemesine dikkat ediniz ve yorulunca dinleniniz.

Egzersiz

Bel ağrınız geçince düzenli egzersiz yapın, (yürüme,pilates,yüzme) Fakat güçlü bir harekete teşebbüs etmeden önce, adalelerinize ısınma ve gevşeme fırsatı vermek için yavaş başlayın.
Lordozlu kişilerde zayıf kaslar: Gluteus muscles , Abdominal muscles
Sırtüstü uygulanan egzersizlere ağırlık verilmeli;
Half Curl,
Hundred
Obliques
Hip Rolls veya Shoulder Bridge gibi pilates egzersizleri, lordozun düzeltilmesinde oldukça etkilidir.